Smarta medarbetare använder smarta telefoner

Smarta medarbetare använder smarta telefoner.

Hemvården och hemservice i Helsingborgs stad erbjuder medarbetaren spännande möten och utmanande arbetsuppgifter i en miljöfull av möjligheter för alla som vill något. Vi är redo att möta kundernas förväntningar och behov och till vår hjälp har vi smarta hjälpmedel. I dag kan vi använda en telefon till såmycket mer än att bara ringa från. Medarbetaren som är ny påett område tar sig från en adress till en annan med hjälp av en app i telefonen, slipper känna osäkerhet och låta kunden vänta pga. onödiga förvirringar. Hittar snabbt telefonnummer till den anhöriga när det behovet uppstår. Den kreativa medarbetaren kan enkelt hitta en rolig o lämplig aktivitet som passar kunden just i den stunden. Istället för arbetskort med dagens planering påett papper som riskerar att tappas, glömmas eller blåsa bort har medarbetaren hela planeringen lättåtkomlig i sin telefon skyddad av en personlig kod. Viktiga händelser, avgörande information dokumenteras in i kundens journal direkt, inte efter att arbetspassen är slut. Det möjliggör för medarbetaren som påbörjar sitt arbetspass att ta del av all viktig dokumentation vilket i sin tur ökar kvalitén o säkerheten för kunden. Begränsningarna för vad vi kan använda smarta telefoner till finns hos oss som använder dem och likadant gällande möjligheterna.   Vår vision är att exempelvis myndigheten kan göra utredningar mobilt vilket förkortar handläggningstiden. Tänk att använda telefonen som legitimation, godkänna handlingar och signera påplats. Alla medarbetare i hemvården och hemservice ska ha en egen smart telefon som sitt smarta arbetsredskap och hjälpmedel. Tillsammans kan vi lära av varandra och utvecklas och kunderna får en bättre och smartare omsorg.

Helena Gottfriedson

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *